fredag 30 januari 2009

Those days were gone long ago. But now they are gone forever.





























Hejdå Sturegården. Hej Hammarby Sjöstad.

Jag tror ju att en ny era börjar nu, trots att jag kommer hänga i Uppsala 2 dagar i veckan i minst två månader till.

Våren 2006 måste jag ändå säga var mina happytimes i Uppsala. Det var då det hände!
Sen blev det aldrig riktigt samma grej igen, men det behöver inte betyda att det blev dåligt. Bara förändrat. Nu känns det bara som att jag är färdig med stan, men absolut inte med människorna. Ska bli så himla kul att hälsa på och göra jokerbesök här och var.




OM inte jag hade bott här på Sturegården hade:
- Mary, Gittan & Banana aldrig lärt känna varandra. Vi hade aldrig gått på Uppenbar och det hade aldrig bildats någon klubb Knas.

-Banana & Jojje aldrig träffats o hookat o blivit ihop för alltid.

-Simpan hade inte fått flytta in till Sturegården.

Och sen så var det inte så mycket mer. FY FAN VA MYCKET JAG HAR ÅSTADKOMMIT! kan lika gärna lägga ner min juristkarriär, mer än såhär ska man väl inte behöva göra under en livstid?



Jag spenderar min sista nätter på Sturegården. Jag började här och slutade här. Korridorsliv, lägenhet med Simpan, gänghäng med Banana och Jojje, Reggi-Martin, Tova, Marie & Gittan & alla andra.....man vill ju inte vara den sista som drar från stan.

Hejdå pruttsala. Knäppt att jag hamnade här från början. Men fett värt!

10 kommentarer:

Anonym sa...

självgod så det räcker och blir över i alla fall. haha.
alla vägar leder till paris som vi brukar säga.
PUSS, du är fin

Eqqus Caballus sa...

KÄFT! Var tacksam över din djkarriär & din täta dude och din framtida sommarstuga i skåne istället! haha

Anonym sa...

hahaha, ojoj. sluta nu bratparisa som försöker vara vänster.
om jag inte hade funnits hade du varit hemlös i uppsala under hela förra året för du hade inte haft simon att flytta in med. det hade ju inte varit så bra för din advokatkarriär och dina drinkar på berns.

men tack ändå för att du spelade skivor och knullade johan så jag kunde ha kvar honom. och tack för stugan som jag ska köpa. du är bäst!

som sagt, alla vägar leder till Paris, staden alltså... i frankrike

Eqqus Caballus sa...

haha! tyvärr jag hade inte råd att köpa drinkar på berns. alla mina pantpengar gick till folkölen som jag drack i kön för att ha råd att komma in.

Anonym sa...

jag ska faan starta dissvm. det kallar jag ett riktigt mästerskap! saknar att retas med dig, du är min bästa disskompis. och annan oxå för den delen. sån som bjuder på middag för två till exempel.

och du, jag menade inte det där med att din pappa är så fet att han använder ekvatorn som rockring. han är ju bara så fet att greenpeace kommer och försöker putta ner honom i havet, när han ligger och solar på stranden.

LOVE U!

Eqqus Caballus sa...

din pappa är ju bra på att ligga. fast det vet ju alla redan. adam knows how to work it!

KURT-HEDVIG sa...

STTTTTTTTHHHHHHHHLLLLLLLLLLLMMMMM!!!!!!!
FY faaaaan vad bra att du flyttat hit!!!! Det är min lösning på livet tror jag....

Anonym sa...

jag vill ocksa bo i sthlm!!!

fan, vill inte du i etta pa 31kv vid zinkensdamm med mig i host????????????????????????????????????????????????????

Anonym sa...

yo!

end of an era mofo!

fan, jag hade helt glömt att du skulle flytta ut så vi kom hit 4 killar igår natt vid 12 och skulle bara hoppas ne ri sängen. men den var ju borta.

hörs snart. kom på fredag.

/simon

Anonym sa...

Svara nar jag ringer!!!