lördag 24 januari 2009

Dagen efter högstadiediscot. Eller var det mer mellanstadie?



Efter ett antal veckor bland nykterhetsmolnen, vaknade jag denna morgon med en gammal vän; Bakfyllan. Är hemma hos Bling i gårdagens outfit, jag känner igen det här. Vi var på disco igår och dansade ringdans & breakade till Scatman (varför spelar de jämt Scatman när jag är ute? Det måste betyda något) och drack billig öl. Många öl drack jag. Jag hetsdrack öl eftersom det var så billigt. Dålig plan känner jag nu i efterhand. Kvällens höjdpunkt var när det helt plötsligt drogs igång en linedance som alla kunde movesen till. Till och med Folkungadansen fick vara med på ett hörn. Bättre än Grease.


Planen om bastuefterfest gick i kras och här sitter jag nu och luktar äckligt istället och det är ens inte skönt att bakisbajsa idag. Väntar på att mitt ex ska vakna och ta sig in till stan så vi kan shoppa en strap on. Sen vill jag åka skridskor om mitt tillstånd blir bättre. Min drömbakfylla vore att någon kom hit och duschade mig, klädde på mig, satte mig i en taxi och tog med mig på lyxbrunch.Men jag får nog nöja mig med en billys panpizza. Om jag ens orkar ta mig till Coop.

Till kvällen hoppas jag dock på att få muncha på Hermans eller käka nachos. Det vore ju så gott.

4 kommentarer:

KURT-HEDVIG sa...

Pannkakståååååååååååååååååårta! Det är så bra att du är här och håller ställningarna när jag inte gör det.

Anonym sa...

mes.

uppsala e bajs.

work it like a pro sa...

cepa som inte va i stan!

Anonym sa...

det här är kul.

tack.