måndag 16 mars 2009

Måste måndagar vara så bögiga?

Eller är det jag som är bögig i allmänhet?

Idag har jag försökt förbereda mig för min rackabajsartenta efter bästa förmåga. Efter bästa förmåga innebär i mitt sinnestillstånd att fokus på plugget varvas med djupgående analyser om mig själv, människor runt omkring mig och meningen med livet. Ibland avbryts dessa tankar av fina sms från vänner som får mig att börja grina istället. Idag satt jag i tysta salen och skrattgrät åt ett fint sms. Jag har så fina vänner! När jag skaffat mig tillräckligt mycket energi att göra annat än att slösa min tid på att analysera livet medan det egentligen springer förbi mig, så ska jag baka en sån där sjukt stor tårta som rullas in på en vagn. Ur tårtan ska det hoppa ut en dansande björn.

Jag är sjukt bögig. Det är dagens slutsats.

Inga kommentarer: