fredag 1 augusti 2008

Paris och arbetsmoralen

Att jag orkar fredag in och fredag ut. Sätta mig vid mitt skrivbord efter 3 timmars sömn, med huvudvärk och tjackhosta. ja varför inte?

sommaren 2008 del två har fortsatt i sin ordning. Efter det intensiva 4dagars maratonet föregående vecka, påbörjades denna vecka i ett lugnare tempo.

Min dude kom hem från London också. Det var mysigt. Jag fick världens finaste shorts! De matchade mina gula örhängen, men jag tror jag tappade ett i alex säng. bajs också.

Jag har bannemej ändrat mina livsmål under den här sommaren, eller snarare eliminierat dem. Jag har kommit på att jag fungerar bäst och mår bäst när jag inte har några krav på mig. Det bästa som finns är att bara vara....fuck karriären säger jag.

Jag vill vara ledig och hänga med mina kompisar, för det är det roligaste jag vet. Jag kan bli vad jag vill, när jag vill men nu har jag ju kommit på att jag faktiskt INTE VILL. Jag vill inte bli allt det där som jag planerat att bli.

Orka vara produktiv och göra massa saker när man bara kan luta sig tillbaka, jobba sina timmar vara ledig. Är det någon som har problem med det så säger jag: fuck you, jag är jurist! nu har jag pluggat ihjäl mig i 4 år snart och nu får det vara nog. Jag har gjort mitt. Nu ska jag slappa resten av livet.

Ni kan komma och hälsa på mig i mitt stora hus som jag köper om några år och vara hundvakt åt mig ibland.

Det enda mål jag har kvar är att se alla världens länder. Nu när jag ska vara ledig så mycket så hinner jag ju med det också. PERFEKT!

1 kommentar:

KURT-HEDVIG sa...

WOOORD!!!
om du ångrar dig vet du vars rom o kolan finns ikväll!