tisdag 5 augusti 2008

Kåt spegelmin, men inget sexliv

Regnet har öst över mig både igår och idag. Efter helgens relaxtion har passivitet blivit mitt andra namn.

Regnet påminde mig om att livet alltid inte är frid och fröjd. Jag kom på varför alla ser ut som svarta sopsäckar (alltså inte uppstajlade version a la Eljest) utan liv på vintern. Men den ska jag inte tänka på nu. Lösningen på det måste ändå vara att hitta en fin tillvaro oavsett vädret. Då tänker jag genast häng med bra kompisar, det måste vara lösningen. Och diverse inomhusaktiviteter.

En riktigt bra inomhusaktivitet som jag uppmuntrar folk till är hemma-tjack-aerobics och boxning. Jag och Bling drog på oss träningsoutfit (läs: baddräkt)och påbörjade ett aerobicspass i Blings vardagsrum. Vi avbröts dock av den nya grannen som plingade på och upplyste oss om attt vi gärna fick köra aerobics, men att hans taklampa höll på att ramla ner. HAHA! Tjackgympa for life! Sen slogs vi istället. Det var kul. Lite av min nya grej.


Nu i veckan ska jag spela in en video med mig själv. Jag ska berätta om hur bra allting känns och hur lycklig jag är. Sen när jag ligger och gråter i min säng och hatar allt måste ni påminna mig om att kolla på den. Så jag påminns om att livet faktiskt är så här enkelt.

Bara man vill.

Men lite rädd är jag. För den där ångesten.

Inga kommentarer: