fredag 21 december 2007

Otippade ridturer samt en kroppsförlamning och en släng av hjärnskakning


Jaha så sitter man här bakis så in i bövelen efter en kväll av maxade upptåg. Förfesten hos Linn bjöd på mycket alkohol och det kunde inte sluta mer hysteriskt. Redan på väg in till Berns skulle jag få till en snygg plankning och tänkte at jag skulle ta så mycket fart som möjligt för att ta mig över stängslet. pga det stora alkoholintaget glömde jag emellertid att tänka ut steg två, och tog mej aldrig över spärren utan ramlade ner pladask på marken med rygg och huvudet före. Spärrvakten och mitt sällskap fick sig dock ett gott skratt. Klart att man bjuder på det! Eftersom jag var mer än salongsberusad behövde jag dock inte tänka mer på det utan vi tog oss raskt vidare till Berns. Av någon anledning sprang jag ifrån alla precis när vi kom in, och hann glömma att jag gått in med dom och trodde att jag var ensam på stället. När jag väl mötte upp de andra så började jag jucka på någon okänning med målet att bli utslängd eftersom alla på stället var så stela. Jag är så rationalistisk på fyllan alltså.

Efter några timmars hoochiedansande lämnade vi Berns och dess stela gäster i sticket och drog till Kungsholmen för en redig efterfest. På vägen hann Frillan och jag med en schysst ridtur.

Vi gick till Seveneleven för att kunna snatta lite snacks till partyt. Men det var stängt! Som tur va fanns det pepparkakor, lussebullar, chips, knarkdipp och annat smått och gott att förtära ändå. Vi försökte bjuda in tidningsbudet på efterfest men floppade totalt. Efter dans till Wake me up before you go go och Africa så var det dags att lägga sig.

Imorse blev jag väct av ett samtal från en Jonas Alhager i Göteborg som sökte någon som hette exakt likadant som jag. Jag fattade ingenting och sa att det inte fanns någon som hette det här. Sen somnade jag vidare och vi vaknade när allt redan var mörkt.

Eftersom plankningsfloppen är jag mindre rörlig idag men mår prima ändå.

Inga kommentarer: