måndag 10 december 2007

livlöshet

På torsdag kl 18.00 återvänder jag till liv igen. Jag ska satsa på att bli så full att jag får krypa baklängs hem. Sen ska jag vara permanent bäng resten av året och början av nästa år också.

mitt huvud är fullt av fakta om cepegrejor.

I teorin kan jag numera allt om redovisning och beskattning av alla typer av företag och personer. I praktiken vet jag ens inte hur man fyller i en deklarationsblankett.

Men jag gissar att det är vad man har revisorer till.

Livet skulle vara så mycket lättare för oss jurister utan skatt. sanna mina ord.


Jag hatar EG-domstolens översättare.

nu ska jag gå och läsa om fåmansföretag.

Gud snälla låt mig klara denna tenta, så jag aldrig mer behöver tänka på expansionsfonder och negativ räntefördelning.

1 kommentar:

KURT-HEDVIG sa...

usch! låter lite som en egen avrättning det där! Jag tar jullov på fredag lite otippat! Men jag har tydligen inge fler lektioner då! FEEEEEEEEEEEEEEEEETTTTTTTTTTTT!!!!!!!