måndag 18 februari 2008

Hörru-Janne

Apråpå DN DEBATT.

Jan Björklund, jag förstår inte riktigt hur ekvationen går ihop i DN DEBATT idag. Först klargörs det att 9 av 10 SFI-lärare saknar utbildning. Sedan går problemet helt plötsligt över på dom där invandrarna som vanligt. Det är ju dom man måste sätta högre krav på och därefter integrera in på marknaden och what so ever.

Jag säger kompetens- och utbildningskrav på lärarna i första hand. Brist på lärare? Jamen hejsan hallå höj lärarlönerna, gör det till ett attraktivt arbete. Sedan kan man diskutera konkreta mål för SFI, tidbegränsning, examen och diverse krav på dom där invandrarna. Men sluta polarisera, och sluta mörklägga det egentliga problemet: utbildningsväsendet.

Börja med kungen vår statschef först i såfall, han kan ju knappt inte stava till sitt namn.

1 kommentar:

work it like a pro sa...

i'm a hustler baby, i just want you to know. eh, jag far lon snart.

lever hellre knapert i suecia och reser till vanner an att slosa skit pengarna pa allat annats bajs jag slosar dem pa.

hittade ett gottigt program som jag skulle vilja lasa i colombia men JAG KAN JU INTE SPANSKA!

http://www.humanas.unal.edu.co/genero/index.htm