fredag 28 november 2008

Konversationernas Brasil

Denna konversation fick jag oversatt av en av snubbarna jag bodde hos i Rio hahaha jag skrattar fortfarande vid opassade tillfallen, fast man egentligen inte ska skratta.

KOnversation som hordes fran grannen under runt 22 tiden en sondag kvall.

-men jag alskar ju dig, vi maste borja om pa nytt
- nej jag lamnar dig det har gar inte langre, du ater for mycket
- men jag lovar jag ska borja ata halsosammare mat
- forstar du inte att jag skams over dig nar vi ar pa gymmet, jag lamnar dig!
- ...snyft snyft snyft...men jag alskar ju dig, snalla lamna mig inte.

osen horde vi inte mer. fan det var mycklet roligare da, later trakigare nar man skriver men det var kul.


pa bussen pa vag till rio satt jag brevid en psykopat. forst borjade han stota jatte mycket pa mig o var skithetsig, men jag latsades att jag inte forstod nagonting typ.

sen faragde han om jag var fran europa. jag svarde ja. da sa han att jag kommer bli skjuten. jag borjade snacka med killarna framfor som sa att jag inte skulle lyssna pa honom. han fragde om vi hade euro i europa. jag svarade ja. han sa att jag skulle bli ranad i rio med vapen, sadar som i tropa de elite, och sa borjade han harma ljudet av ett automatvapen o siktade mot mig. sen ville han lyssna pa min mp3, men han kunde inte hora nagonting fast det var pa hogsta volym. till slut trottnade han och rev ner en stor kudde och ett tacke, stoppade i sig lite piller och sov i 15 timmar och gick av i San Paulo. jag ska aldrig aka till san paulo.

idag traffade jag tva skummisar pa bussen fran playan. de holl pa och pratade med mig o en kile fran sweichtz, hur det nu stavas men vi orkade inte prata med dom. en av dem borjade babbla om atyt vi skulle vara forsiktiga i salvador for det finns mycket crack och manga tar crack. DANGER DANGER sker den andra, som tydligen var tysk. han borjade snakca tyska med den swesichska killen , som bara kan franska. hans kompis sa at honm att killen inte forstod vad han sa, da borjade han sla sin kompis. sen fragade om vi ville ga o shoppa med dom. men vi ville ga hem.


alla turister dor i gula febern och blir skjutna i kakstaderna. knock knock det ahr inte hant mig ngt an.

chao.

jag dromde att jag var ridlarare inatt.

Inga kommentarer: