torsdag 10 januari 2008

Projekt: STYR UPP DITT LIV

Idag hände det.

Jag planerade en del av mitt liv. Typ ett år framåt. Pga jantelagens eventuella negativa effekter (ni kommer skratta åt mig om jag misslyckas och säga: vem fan trodde du att du va!) tänker jag dock inte uttala mig om mina storslagna planer. Ni får snällt vänta och se.


Jag pluggade exakt så många timmar jag hade planerat och läste exakt så många sidor jag skulle ha läst.

Sedan försökte jag inhandla ett träningskort, hade till och med planerat in vilket pass jag skulle gå på, men eftersom mitt kårleg ligger hemma hos Plockepinn i Estocolmo, så fick jag inte den rabatt jag ville ha. Direkt efter träningsbakslaget tyckte jag själv att jag istället kunde röka, att jag faktiskt var värd en phet. Men min roomie uppmanade mig istället att ta en långpromenad.

Jag satte på mig hörlurarna och gick ut i slaskstaden och gick och gick nästan till världens ände. Jag höll emellertid på att bli påkörd två gånger vid samma övergångsställe, musiken i hörlurarna nedsatte min hörsel och jag kom på mig själv med att jag fortfarande inte har förstått mig på principen om högertrafik.

Trots allt sitter jag här med livet i behåll men en aning fastare röv och träningsvärk i armarna.


Nu ska jag upp till Juan och Banana och leka.

Hejdå.

2 kommentarer:

work it like a pro sa...

idag rakade jag sla in 4000 istallet for 400 nar en kund skulle handla.

gissa hur glassig min dag har varit!

KURT-HEDVIG sa...

du, påmninn mmig om kårlegget på lör innan jag kommer! mitt minne är överhettat av hemtentaskit nämligen!