tisdag 7 oktober 2008

arbeit macht frei

alltså tallink. hur tänkte ni? hur tänkte vi? vi gick på båten fredagen den 3:e oktober. den rostiga båten med en spricka där fram. jag trodde helt ärligt att vi skulle möta vår död. folket var skabbigare än en 80årings könshår, tänk er: de som är för fula för att åka birka princess. Allting var b. Personalen såg ut som ett gäng ryska babuschkor. när jag frågade om hjälp med att öppna dörren till vår hytt (den var weird tur att vi fick byta) slet hon i dörren o sa "work, work".

Vårt impulsköp av hytt var inte en hit. Däck 1, alltså under bildäck. man gick typ vilse när man skulle hitta dit. det kändes som att vi inte riktigt räknades som passagerare, mer fraktgods. Snubben i hytten brevid kollade in i sin hytt pch sa "it's gonna be a long journey". Vi betalde 50 kr mer per skalle o bytte upp oss mot en likadan hytt på däck 6. Hytten såg exakt likadan ut som de som de hade i Torsk på Tallin. Observera dock att det gått ett antal år sedan den filminspelningen.
Trots att jag skrubbat min kropp 4 gånger sedan vi kom hem så känner jag mig lite nojjig. Tänk om jag fick syfilis av hytten? Skulle inte förvåna mig.

På båten hade de även en "show". 5 bulgariska dansare och en trollkarlsliknande snubbe som skulle trixa. jag undrar vem han låg med för att få vara med. min favoritdansare hette valentino. ni får se bild på han sen. han såg ut o vara sådär posithiv & proud.

Riga var iallafall jätte fint. Vi hängde ut hela dagen och käkade pannkakor. Gött! Sen gick vi tillbaks till båten från helvetet. Byggd 1980. Ännu en natt. Denna natt söp jag dock ner mig och allt kändes bättre. Nu kunde jag skratta åt eländet. Underhållningen denna kväll bestod bla av en danstävling av något slag. Första pris var kryssningsbiljetter. Snubben som vann blev asglad.

Lyckan var total när vi vaknade av en lettisk högtalarröst som förklarade att frihamnen endast var 30 min bort.

Aldrig mer Regina Baltica.

jag mår dåligt av namnet. vem fan döper en båt till Regina baltica?!?!

1 kommentar:

KURT-HEDVIG sa...

hettma is back! sprid ordet för nu jävlar!