söndag 6 september 2009

Lets eat some donuts!








Nu har vi varit här i lite mer än en vecka. Första helgen levde vi fancy och bodde på hotell på Manhattan. Sprang omkring och tittade på diverse must-do . Central Park är mitt favvo-place so far på Manhattan. Man känner sig rätt kort bland all hus, tom The eye är som en liten myra.

Sen började jag jobba, fullt ös medvetslös. Hej 11-12 timmar om dagen. Men det är skoj så man glömmer bort tiden. Men man kanske ville se lite mer av staden. Annars jobbar jag på 46:e våningen 2 avenyn med empire state buildning lite längre bort, så jag kan väl inte klaga på min utsikt! Nu har jag fått mitt diplomatpass iaf och därmed förhoppningsvis åstadkommit diplomatisk immunitet:)

Vi har flyttat in i vår lya i Williamsburg, Brooklyn och jag är redan smått förälskad i den och området. Världens skönaste lägenhet, jag känner harmony. Vi kanske har sett en kackerlacka. Men vi har städat och sprayat mycket. Grannskapet är mycket trevligt. Folk sitter på stolar utanför sina hus och hänger nätterna långa, alla snackar spanska och vi får lyssna på merengue och salsa dagarna i ända. NÅgra kvarter bort ligger hipsterkvarteret med alla tatuerade människor och hipsterbarer. Där hängde vi i fredags med en kompis från barca-tiderna. Blev lite många margaritas för min och The eyes del men vi överlevde, och vi får komma på en kompis kompis födelsedagsfest så vi gjorde nog inte bort oss så mycket.

Jag höll även på att bajsa på mig igår efter att ha provat chickenwings på ett ställe. Jag tjacksvettades utanför ett cafe för att inget skulle komma ut, och The eye stod på och skrattade. Sen tog jag mig in, gjorde vad jag skulle och gick ut. Ska aldrig gå dit igen mer.

Det är söndagmorgon. Jag är sugen på äventyr. Först ska jag äta bagel och creamcheese för att göra mig redo för dagen.

2 kommentarer:

KURT-HEDVIG sa...

NIIIICE!

Anonym sa...

hahaha.

been there done that!!